چهارشنبه های زهرایی/آیا حجاب موجب فلج کردن نیروی نیمی از افراد اجتماع است؟
کشانیدن تمتعات جنسی از محیط خانه به اجتماع ، نیروی کار و فعالیت اجتماع را ضعیف می کند . برعکس آنچه که مخالفین حجاب خرده گیری کرده اند و گفته اند : " حجاب موجب فلج کردن نیروی نیمی از افراد اجتماع است " بی حجابی و ترویج روابط آزاد جنسی موجب فلج کردن نیروی اجتماع است . آنچه موجب فلج کردن نیروی زن و حبس استعدادهای او است حجاب به
صورت
زندانی کردن زن و محروم ساختن او از فعالیت های فرهنگی
و اجتماعی و اقتصادی است و در
اسلام چنین چیزی وجود ندارد .
(مسئله حجاب، شهید مطهری، ص84)
پوشانیدن بدن به استثناء وجه و کفین مانع
هیچگونه فعالیت فرهنگی یا اجتماعی یا اقتصادی نیست . آنچه موجب فلج کردن نیروی
اجتماع است آلوده کردن محیط کار به لذت جویی های شهوانی است .
آیا
اگر پسر و دختری در محیط جداگانه ای تحصیل کنند و فرضا
در یک محیط درس می خوانند دختران
بدن خود را بپوشانند و هیچگونه آرایشی نداشته باشند بهتر درس میخوانند و فکر می کنند و به سخن
استاد گوش می کنند یا وقتی که کنار هر پسری یک دختر آرایش کرده با دامن
کوتاه تا یک وجب بالای زانو نشسته
باشد ؟
آیا اگر مردی در خیابان و بازار و اداره و کارخانه و غیره با قیافه های محرک و
مهیج زنان آرایش کرده دائما مواجه باشد بهتر سرگرم کار
و فعالیت می شود یا در
محیطی که با چنین مناظری روبرو نشود ؟ اگر باور
ندارید از کسانی که در این محیط
کار می کنند بپرسید . هر مؤسسه یا شرکت یا اداره ای که سخت مایل است کارها به خوبی جریان یابد ، از
این نوع
آمیزشها جلوگیری می کند . اگر باور ندارید تحقیق
کنید .
حقیقت
اینست که این وضع بی حجابی رسوا که در میان ما
است و از اروپا و آمریکا هم داریم
جلو میافتیم از مختصات جامعه های پلید سرمایه داری غربی است و یکی از نتائج سوء پول پرستی ها و شهوترانی های
سرمایه داران غرب است ، بلکه یکی از طرق و وسائلی
است که آنها برای تخدیر و بی حس کردن
اجتماعات انسانی و در
آوردن آنها به صورت مصرف کننده اجباری کالاهای خودشان به
کار می برند
.
(مسئله حجاب، شهید مطهری، ص84)
حجاب اسلام نمی گوید که باید زن را در خانه محبوس کرد و جلوی بروز
استعدادهای او را گرفت . مبنای حجاب در اسلام چنانکه گفتیم اینست
که التذاذات جنسی باید به محیط خانوادگی و به همسر مشروع اختصاص یابد و محیط
اجتماع ، خالص برای کار و فعالیت باشد . به
همین جهت به زن اجازه نمی دهد که وقتی از خانه بیرون می رود
موجبات تحریک مردان را فراهم کند و به مرد هم اجازه نمی دهد که چشم چرانی
کند . چنین حجابی نه تنها نیروی کار زن را فلج نمی کند ، موجب تقویت نیروی
کار اجتماع نیز می باشد .
اگر
مرد تمتعات جنسی را منحصر به همسر قانونی خود کند
و تصمیم بگیرد همین که از کنار همسر خود بیرون آمد و پا به درون اجتماع گذاشت
، دیگر درباره این مسائل نیندیشد ، قطعا در این صورت بهتر می تواند
فعال باشد تا اینکه همه
فکرش متوجه این زن و آن دختر و این قد و بالا و این طنازی و آن
عشوه گری باشد و دائما نقشه طرح کند که چگونه با فلان
خانم آشنا شود .
(مسئله حجاب، شهید مطهری، ص97)
اگر زن ، مرض نداشته باشد و نخواهد لخت
بیرون بیاید ، پوشیدن یک لباس ساده که تمام بدن و سر ، جز چهره و دو دست تا مچ را
بپوشاند ، مانع هیچ فعالیت
بیرونی نخواهد بود . بلکه
برعکس ، تبرج و خودنمائی و پوشیدن لباسهای تنگ و
مدهای رنگارنگ است که زن را
به صورت موجودی مهمل و غیر فعال در
می آورد که باید تمام وقتش را مصرف حفظ پُزیسیون
خود کند.
(مسئله حجاب، شهید مطهری، ص171)
- ۹۸/۰۴/۲۱
و الان وقتی از کتابهاش چیزی میگی حتی بچه مذهبی ها هم تعجب میکنن که مگه حجاب اینجوریه؟! میگن نه بابا ما حجاب میخوایم ولی حجاب اختیاری...یعنی انقدر از معنی و فلسفه حجاب به دورن که میگن "حجاب اختیاری"...
اصلن حجاب با معنی اختیاریش در جامعه، بی معنی و پوچه...حجاب بخش مهمش برای جامعه است...