مؤسسه فرهنگیِ قرآن و عترت راهیان بصیرت

آموزشی - فرهنگی - قرآنی
مؤسسه فرهنگیِ قرآن و عترت راهیان بصیرت

دفتر خودسازی زینب

جمعه, ۱۴ آذر ۱۳۹۹، ۰۱:۰۲ ق.ظ

 

#سبک_زندگی_شهدا

🤔 دفتر خودسازی زینب

مادر این شهید ۱۴ ساله درباره دفتر خودسازی زینب، این گونه روایت می‌کند:
زینب در دفتر خودسازی خود جدولی کشیده بود که ۲۰ مورد داشت؛ از نماز به موقع، یاد مرگ، همیشه با وضو بودن، خواندن نماز شب، نماز غفیله و نماز امام زمان(عج)، ورزش صبحگاهی، قرآن خواندن بعد از نماز صبح، حفظ کردن سوره‌های قرآن کریم، دعا کردن در صبح و ظهر و شب، کمتر گناه کردن تا کم‌خوردن صبحانه، ناهار و شام.

دخترم جلوی این موارد ستون‌هایی کشیده بود و هر شب بعد از محاسبه کارهایش جدول را علامت می‌زد؛ من وقتی جدول را دیدم به یاد سادگی زینب در پوشیدن و خوردن افتادم به یادآن اندام لاغر و نحیفش که چند تکه استخوان بود، به یادآن روزه‌های مداوم و افطارهای ساده، به یاد نماز شب‌های طولانی و بی‌صدایش، به یاد گریه‌های او در سجده‌هایش و دعاهایی که در حق امام خمینی(ره) داشت.

فعالیت‌‌های مذهبی زینب، مورد غضب منافقین قرار گرفته بود زیرا با آن سن کم کتاب های شهید مطهری را می خوانده و در محافل عمومی و آموزشی با کمونیست ها و منافقین بحث می کرده و رسوایشان می ساخته است.

کوردلان منافق در آخرین نماز مغرب اسفند­ماه سال ۱۳۶۰ هنگام بازگشت از مسجد اورا ربودند؛ سپس با گره زدن چادرش اورا خفه کرده و مظلومانه به شهادت رساندند.
پیکر مطهر زینب، سه روز بعد پیدا شد و با پیکرهای غرقِ به خون ۳۶۰ شهید عملیات «فتح‌المبین» در اصفهان تشییع ودر گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

 

به یاد همه شهدا، به ویژه شهیدان مظلوم شهید زینب کمایی و شهید محسن فخری زاده با قرائت فاتحه و صلوات ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی