مؤسسه فرهنگیِ قرآن و عترت راهیان بصیرت

آموزشی - فرهنگی - قرآنی
مؤسسه فرهنگیِ قرآن و عترت راهیان بصیرت

ساختار بهشت‏ چگونه است؟

دوشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۵، ۰۷:۲۰ ب.ظ
چگونگى ساختار بهشت‏

یک بخش عظیم آخرت، بهشت است و الآن موجود مى باشد. طبق آیات قرآن، بهشت جایى نیست که خداوند متعال، بخواهد آن را در روز قیامت معمارى بکند و بسازد، از آن زمان که در کره زمین ایمان، عمل صالح و اخلاق شروع شد، ساخته شدن بهشت نیز شروع شد.

چون طبق آیات قرآن، مصالح ساختمانى بهشت عبارتند از: ایمان، حسن خلق و اعمال خوب مردم. چرا بعضى از مردم به جهنّم مى روند؟ زیرا دین، اخلاق و عمل صالح ندارند. صالحان به بهشت مى روند چون مصالح ساختن آن را، خود آنها فرستادند.
بر اساس آیاتى که در قرآن است، بهشت در حال حاضر موجود است. البته تمامى آن موجود نمى باشد. از زمان آدم تا الآن هر فردى که داراى ایمان، اخلاق و عمل صالح بوده، بر پایه این توصیفات بهشت او ساخته شده است. افرادى که از دنیا رفته اند، نسبت به اعمالشان بهشت آنها کامل شده است، ولى ما که در این دنیا زندگى مى کنیم، با نمازها، روزه ها و با شرکت کردن در جلسات دینى، هنوز در حال ساختن بهشت هستیم و با فرا رسیدن مرگ، ساختمان سازى بهشت ما نیز به اتمام مى رسد. الآن اگر پرده مکاشفه را کنار بزنند، مردان و زنان با ایمان، بهشت خود را نیمه کاره مى بینند، هنوز چندین سال دیگر وقت دارند که الباقى بهشت خود را بسازند. این بهشت طبق آیات  قرآن زنده با شعور، آگاه و فهمیده مى باشد.


منبع : پایگاه عرفان/ استاد حسین انصاریان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی