مؤسسه فرهنگیِ قرآن و عترت راهیان بصیرت

آموزشی - فرهنگی - قرآنی
مؤسسه فرهنگیِ قرآن و عترت راهیان بصیرت

سوره قدر

جمعه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۵۳ ب.ظ

 

🔹معنی نام سوره: قدر یعنی ارزش
🔸ویژگی سوره : شب قدر از مهم ترین و مقدس ترین و مبارک ترین شبهاست و لذا توصیه های زیادی در خواندن مکرر این سوره شده است.
🔹موضوعات کلی سوره :
- مساله مهم شب قدر
- فضیلت و ثواب عبادت شب قدر
- الطاف و عنایات الهی
- شب قدر و برنامه ریزی سرنوشت یک ساله انسان
- شب سلام الهی بر بندگان
- حد پایان شب قدر

🔸فضیلت قرائت این سوره :
🌹پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله : هرکس این سوره را بخواند ثواب کسی را برایش عطا می کنند که ماه رمضان را روزه گرفته و شب قدر را احیاء کرده است.

🌹حضرت علی علیه السلام : هرکه پیش از طلوع آفتاب سوره های قدر و توحید را بخواند در آن روز به گناهی مبتلا نگردد هر چند که شیطان سعی کند.

🌹امام صادق علیه السلام : هرکه این سوره را بلند بخواند چنان باشد که شمشیر کشیده باشد و در راه خداوند جهاد کند و اگر آهسته بخواند چنان باشد که در راه خداوند شهید شده باشد و در خون خود دست و پا زند و هرکه ده بار بخواند خداوند هزار گناه از گناهان اورا محو نماید و هرکه در نماز فریضه بخواند منادی از جانب حق تعالی او را ندا فرماید که : خداوند گناهان گذشته تورا آمرزید . عمل از سر گیر.

🌹منقول است که حضرت امام رضا علیه السلام هرگاه جامه ای نو می پوشیدند بر قدحی آب ده مرتبه سوره قدر و ده مرتبه سوره توحید و ده مرتبه سوره کافرون را بر ظرف می خواندند و بعد از آن. آن آب را بر جامه می پاشیدند و می فرمودند که : هرکه پیش از پوشیدن جامه چنین کند پیوسته در نعمت و فراخی باشد مادام که تاری از آن جامه باقی باشد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی