مؤسسه فرهنگیِ قرآن و عترت راهیان بصیرت

آموزشی - فرهنگی - قرآنی
مؤسسه فرهنگیِ قرآن و عترت راهیان بصیرت

پرسمان مهدوی / امام حسین و امام زمان علیه السلام

يكشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۳۴ ق.ظ

زنده نگه داشتن یاد امام حسین علیه السلام چه ارتباطی با ظهور دارد؟

از آنجا که حادثه عاشورا خط اصلی دین را از خط دروغین نفاق، پس از وفات پیامبر صلوات الله علیه و آله مشخص کرد، از همین رو زنده نگه داشتن عاشورا، پاسداشت خط روشنی است که از زمان پیامبر صلی الله علیه و آله و با هدف سلطه کامل دین اسلام بر جهان ترسیم شد و در عصر ظهور محقق می شود.

 

آیا امام حسین علیه السلام، حضرت مهدی(عج) را به خاک می سپارد؟

بر اساس ضوابط فقه اهل بیت علیهم السلام، پیکر معصوم باید به دست معصوم تجهیز و تدفین شود. از این رو، بر اساس روایاتی که درباره رجعت وارد شده است، امام حسین علیه السلام در اواخر حکومت ولی عصر(عج) با یاران با وفایش رجعت می کند و هنگامی که اجل حضرت ولی عصر(عج) فرا برسد، متصدی و متولی غسل، کفن، حنوط و دفن ایشان می گردد.

📚کافی/ج۸/ص۲۰۶
 


آیا در زمان ظهور، دوباره قاتلان امام حسین زنده و مجددا کیفر داده مى شوند؟

طبق روایات، حضرت مهدى(عج) ذریه قاتلان امام حسین(ع) را که راضى به ظلم پدران خود بوده و به آن افتخار مى نمایند، خواهد کشت و اما نسبت به خود قاتلان امام حسین(ع)، دلیلى مسلم به ما نرسیده که آنها را زنده می کند و از آنها انتقام مى گیرد.

از کتاب 82 پرسش آیت الله دستغیب
 

مگر قاتلان امام حسین علیه السلام کشته نشده اند، پس چگونه امام زمان(عج) می خواهد از آنها انتقام بگیرد؟

✳️ می توان گفت کسانی که راضی به قتل امام حسین علیه السلام بوده و در زمان ظهور زنده اند در حُکم قاتلان امام حسین علیه السلام هستند و حضرت از آنها انتقام می گیرد یا اینکه طبق عقیده رجعت قاتلان امام حسین علیه السلام زنده می شوند و حضرت از آن ها انتقام می گیرد.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی