مؤسسه فرهنگیِ قرآن و عترت راهیان بصیرت

آموزشی - فرهنگی - قرآنی
مؤسسه فرهنگیِ قرآن و عترت راهیان بصیرت

گفت و شنود

شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴ ب.ظ

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: گمرک اعلام کرده که طی سال گذشته 4 هزار میلیارد تومان خودرو وارد کشور شده است!
گفت: قرار بود برای ایجاد اشتغال و حمایت از تولید داخلی، جلوی واردات خودرو را بگیرند، نه اینکه 4 هزار میلیارد تومان برای واردات 24 هزار خودرو هزینه شود.
گفتم: خب! درست است که به جای مردم خودمان، برای خارجی‌ها شغل ایجاد کرده‌اند و به تولید ملی لطمه شدید زده‌اند و... اما در عوض ترافیک سنگین، بیکاری جوانان، تعطیلی کارگاه‌های تولید، اتلاف وقت مردم در ترافیک و آلودگی هوا و بیماری‌های ناشی از آن و... را به کشور وارد کرده‌اند!
گفت: یعنی مسئولان محترم، اینهمه مشکلات را نمی‌بینند؟! دیگر با چه زبانی باید به آقایان گفت که امکانات کشور را برای خودمان هزینه کنید و اجازه ندهید این امکانات را خارجی‌ها ببرند و بخورند!
گفتم: کو گوش شنوا...؟! یارو زنگ زد به کلانتری و گفت؛ دزد به خانه‌مان آمده و دارد همه اسباب و اثاثیه را می‌برد. افسرنگهبان پرسید واقعاً؟! و یارو گفت: اگر قبول نداری گوشی را بدهم دست خود دزد!!

14 بهمن 95



گفت: مگر ترامپ نگفته بود که اگر رئیس‌جمهور آمریکا بشود، اولین کاری که انجام خواهد داد پاره کردن برجام است؟
گفتم: بر منکرش لعنت! در تبلیغات انتخاباتی خود به صراحت گفته بود حالا مگر چی شده؟
گفت: دیروز ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی با پادشاه عربستان، به طور تمام‌قد از برجام دفاع کرده است!
گفتم: خب! وقتی متن برجام را دیده، تازه متوجه شده که این سند چه گنج قارونی برای آمریکاست و هیچ سند دیگری نمی‌تواند تا این اندازه علیه ایران و در همان حال تأمین‌کننده منافع آمریکا باشد.
گفت: چقدر به منتقدان حمله کردند که چرا می‌گویید برجام دستاوردی نداشته است؟! در این سند کلی امتیاز از آمریکا گرفته‌ایم و...!
گفتم: قاضی از متهم پرسید چرا سر این مرد را شکسته‌ای؟ گفت؛ قربان! من فقط چند شاخه گل به طرف او پرتاب کردم! قاضی گفت؛ مرد حسابی پس چرا سرش شکسته است؟ یارو گفت؛ آخه برای اینکه با گلدان پرتاب کردم!

12بهمن1395


گفت: زیان 3 هزار میلیارد تومانی سهامداران بورس مربوط به بانکی است که مدیران آن حقوق‌های کلان و نجومی دریافت می‌کردند.
گفتم: خب! برای این کارشان چه توضیحی دارند؟
گفت: توضیح درست و درمانی که ندارند ولی احتمالا خواهند گفت؛ همانطور که یک بانک ممکن است سود فراوانی کسب کند، زیان فراوان هم برای بانک طبیعی است!
گفتم: ولی چند ماه قبل برای این بانک سود 2 هزار میلیاردی اعلام کرده بودند و ملت هم به خاطر سوددهی آن سهام بانک را خریداری کرده بودند.
گفت: سود که فقط در مبلغ آن نیست، همین اندازه که «سهامدار» شده‌اند برایشان یک دستاورد خواهد بود!
گفتم: چه عرض کنم؟ یارو از قنادی شیرینی کشمشی خرید ولی دید یک دانه کشمش هم در شیرینی‌ها نیست. به قناد اعتراض کرد و قناد با قیافه حق به جانب گفت؛ مرد حسابی! مگر وقتی شیرینی ناپلئونی می‌خری درون هر شیرینی یک ناپلئون هست؟!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی